Szeretettel köszöntelek a HIT REMÉNY SZERETET közösségi oldalán!
http://hitremenyszeretet.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HIT REMÉNY SZERETET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HIT REMÉNY SZERETET közösségi oldalán!
http://hitremenyszeretet.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HIT REMÉNY SZERETET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HIT REMÉNY SZERETET közösségi oldalán!
http://hitremenyszeretet.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HIT REMÉNY SZERETET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a HIT REMÉNY SZERETET közösségi oldalán!
http://hitremenyszeretet.network.hu Csatlakozz te is a közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
HIT REMÉNY SZERETET vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Több, mint nyolcvan pedagógus vett részt azon a konferencián, melyen a gyermekek korai fejlesztésével kapcsolatos tapasztalataikat osztották meg a téma neves szakemberei.
Megosztásiwiwfacebookgoogle+twitterElküldNyomtatAAA
A „Megtartó háló – interdiszciplinaritás, rendszerszemlélet és integráció a korai segítségnyújtásban" című konferenciát a Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak támogatása elnevezésű, TÁMOP-3.1.17-15-2015-0004 számú pályázat keretében szervezték.
A résztvevőket Kissné Bori Judit, a Református EGYMI megbízott vezetője és T. Zsindely Katalin, a Református EGYMI Bethesda KIDSz vezetője köszöntötte, áhítatot tartott Karsai Eszter lelkipásztor. A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak támogatása elnevezésű pályázat részleteit egy videóüzenetben Ábrám Tibor főgondnok, a projekt szakmai vezetője mutatta be. A plenáris előadásokon a korai fejlesztésben jártas szakemberek előadásait hallgathatták meg az érdeklődő szakemberek.
„Legkorábbi segítség. Rizikó újszülöttek nyomon követése" címmel Bod Mária, főorvos, a Heim Pál Gyermekkórház gyermekneurológusa tartott előadást. A legérintettebbeknek a koraszülött gyermekeket nevezte, aminek okait részletesen felsorolta, majd a prevenció elemeit tárgyalta. Kiemelte, hogy a terápia annál hatásosabb, minél korábban kezdődik el, továbbá hogy a középpontban az eltérő fejlődésű gyermek és annak a családja áll.
Fogarasi András, a Bethesda Gyermekkórház tudományos igazgatója „Korai segítség és interdiszciplinaritás: az egészségügy és a szülők bevonása" címmel tartott előadást.
A Bethesda és a Kora gyermekkori Intervenciós és Diagnosztikai Szolgálat (KIDSz) együttműködésének pozitívumai közül azt emelte ki, hogy a korai fejlesztés egy gyermekkórházba ágyazottan jelenik meg, azaz a szülőknek házon belül tudnak segítséget ajánlani.
A szülők bevonásának fontosságát hangsúlyozta, alátámasztásul ismertette a kórház által egy korábban elindított projekt tapasztalatait. Ennek részeként mintegy 1600 gyermeket teszteltek szülői megfigyelésen alapuló kérdőívekkel, aminek eredményeit ismertette a résztvevőkkel.
Gelencsérné Tamási Márta zenepedagógus, zeneterapeuta a „Korai csoportos diagnosztika és segítségnyújtás a zeneterápia eszközeivel" című előadásában a KIDSz-ben alkalmazott „Vizsgáló hetek" programját ismertette a hallgatósággal. „Ezeknek a célja, hogy legyen egy teljes körű vizsgálat, amikor a szülő azt érezheti, hogy mi hosszú időn keresztül, sok szempontból figyelve rá és a gyermekére, gondosan tudjuk a diagnózist felépíteni" – hangsúlyozta az előadó.
T. Zsindely Katalin, a Bethesda KIDSz vezetője a „Korai segítségnyújtás rendszerszemléletű megközelítésben" című előadásának elején hangsúlyozta, hogy a korai gyermekkori intervencióban az évek folyamán paradigmaváltás következett be, azaz ma a partner alapú modell érvényesül: a segítségnyújtásban a rendszerszemlélet úgy jelenik meg, hogy a családot, mint rendszert, egészet fogja fel, melynek a gyermek egy tagja, része. „Minden változás, amely érint egy részt, az az egészet is érinti" – összegezte, ebből a megközelítésből következik a rendszerszemléletű tanácsadás is.
„Ki a nem más?" – tette fel a kérdést „Inkluzív nevelés kisgyermekkorban" című előadása elején Bakonyi Anna. A pedagógiai szakértő előadása elején fogalomtisztázást nyújtott.
Azaz a pedagógia szemszögéből az inkluziót mint szemléletet, a differenciálást mint módszert és az integrálást, mint helyzetet definiálta, és e fogalmakból kiindulva – példákkal illusztrálva – adott segítséget a konferencián résztvevő szakembereknek.
A korai segítségnyújtásban dolgozókat arra biztatta, hogy az együttműködés akkor jó, ha a munkájukban pontosan tisztában vannak a kompetenciahatárokkal, azaz ha a gyógypedagógus/fejlesztő és a kisgyemeknevelő/óvodapedagógus egyaránt tudja a saját feladatait, s együttműködve képes a gyermeknek és szüleinek segíteni.
Az esemény végén a résztvevők ellátogattak a Református EGYMI Bethesda KIDSz intézménybe.
Bethesda KIDSz
A Bethesda Gyermekkórház és Református EGYMI szakemberei közös teamet alkotva, osztályos háttérrel fogadják az olyan 0-4 év közötti gyermekeket komplex kivizsgálásra, illetve képesség-felmérésre, akiknél felmerül a gyanú, hogy fejlődésükben valamilyen formában elmaradnak korosztályuktól, akiknek megkésett a mozgás-, vagy beszédfejlődése, pszichomotoros fejlődése, illetve akik eltérően viselkednek, játszanak kortársaikhoz képest.
A gyermekeket egyéni és csoportos helyzetben is megfigyelik, felmérik mozgásszintjüket, beszédfejlődésüket, képességeiket és megfigyelik játéktevékenységüket annak érdekében, hogy minél jobban megismerhessék a gyermeket, minél teljesebb képet kapjanak róla és esetleges nehézségeiről. Közben lehetőség szerint megismerkednek családjával is, hogy a gyermekre vonatkozó javaslatainkat a család lehetőségeihez igazíthassák.
MRE Kommunikációs Szolgálat
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
FRISS HIREK
FRISS HIREK
FRISS HIREK
FRISS HIREK